Presseinformation

Medieaktørernes interesse for DAB platformen er stærkt stigende i Danmark
Med en distributionsaftale med Cibicom A/S har den danske tv-station DK4 valgt også at rykke ind på DAB-nettet med en ny radiokanal DK4 Radio. Det sker den 2. december.

DK4 er den seneste medieaktør, der inden for det seneste år har valgt at åbne en radiokanal på det danske DAB-net. Nettet  rummer nu kun ganske få ledige kanaler til andre, der måtte have interesse i at starte en radiokanal og udnytte radiomediets muligheder.

Cibicom A/S, der har etableret og driver det danske DAB netværk, oplever markant stigende interesse for DAB-platformen. I modsætning til FM er der stadig ledige kanaler på DAB og dermed muligheder for at øge mangfoldigheden i udbuddet af nationale radiokanaler.

”Radiomediet som kulturbærer er vigtigt for det danske samfund, da det giver grobund for mere dansksproget og danskproduceret indhold, som beriger samfundet”, siger Martin Løbel, Adm. direktør i Cibicom A/S.

”Tv-stationen DK4 nu tager skridtet og går i luften med sin egen radiokanal DK4 Radio. Det er en spændende udvikling i denne tid med nye radioformater, og DK4 Radio rammer formentlig en ny målgruppe med spændende danskproduceret radioindhold. Vi bliver som samfund rigere på dansk kulturindhold, og vi hilser derfor DK4 velkomne, og vi glæder os naturligvis over den stærkt stigende interesse for DAB-platformen. Vi er nu tættere på at måtte melde udsolgt på vores DAB-net”, slutter siger Martin Løbel, Adm. direktør i Cibicom A/S.

Læs mere på MyNewsdesk.