Presseinformation

Medieaktørernes interesse for DAB platformen er stærkt stigende i Danmark
Med en ny distributionsaftale med Cibicom A/S har MTV valgt at rykke ind på DAB-nettet i Danmark fra 1. november med MTV Radio. Radiokanalen er samtidig den første under MTV Radio-navnet i verden.

MTV er blot den seneste medieaktør, der inden for det seneste år har valgt at åbne en radiokanal på det landsdækkende DAB-net, som på længere sigt skal tage over efter FM-nettet.

Cibicom A/S, der har etableret og driver det danske DAB netværk, oplever, at interessen blandt medieaktører for at få en landsdækkende kanal på det digitale DAB radionet er steget markant i det seneste halve år.

”Den seneste tids store omtale af DAB radioplatformen har helt sikkert sat tankerne i gang hos mange medieaktører på det danske marked. Vi oplever en større interesse for DAB som platform i denne tid, og vi er i dialog flere spændende spillere.
Selvom interessen er stor, oplever vi dog også en vis tøven, da det kan være en udfordring at skulle starte fra nul som ny radiokanal og opnå en kritisk lytterskare. Men mulighederne for kommerciel succes på DAB er tilstede” siger Martin Løbel, Adm. direktør i Cibicom A/S.
Martin Løbel tilføjer: ”Vi hilser MTV Radio velkommen. De er et godt eksempel på en aktør, der har taget springet og satser på DAB som distributionsplatform. De har et fantastisk godt udgangspunkt med deres stærke og i forvejen velkendte brand”

MTV Radio bliver lanceret i Danmark som det eneste marked i verden. MTV Radio bliver en kommerciel kanal med reklamer, og kanalen drives i samarbejde med TVR Media, der bl.a. står bag radiokanalen ENERGY (NRJ), som også sendes på Cibicoms DAB-netværk.
MTV Radio sender på DAB i Danmark, app og hjemmeside.

Oliver Bjerrehuus og Rikke Gøransson (billede øverst) bliver i øvrigt morgenværter på MTV Radio. Foto: Viacom/MTV